Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 07:28
PRZECZYTAJ!
Reklama

Jastrzębianka oszukana metodą na „Blik”

Prośba o pożyczenie 800 złotych. Taką wiadomość otrzymała mieszkanka Jastrzębia-Zdroju, która będąc pewna, że pomaga mamie, podała kod BLIK, zatwierdziła transakcję w aplikacji mobilnej swojego banku i tym sposobem straciła 800 złotych. Przestrzegamy, aby nie podawać wygenerowanego kodu Blik bez potwierdzenia np. telefonicznego, czy to faktycznie nasz znajomy, rodzina prosi o pożyczkę.
Jastrzębianka oszukana metodą na „Blik”

Schemat działania oszustów jest zazwyczaj bardzo podobny. Najpierw włamują się na konto na portalu społecznościowym, przejmują je, a następnie rozsyłają do znajomych wiadomości, z prośbą o udostępnienie kodu BLIK. Przestępcy, podszywając się pod właściciela konta, prowadzą luźne rozmowy, aby nie wzbudzać ich niepokoju. Proszą o kod BLIK na kwotę kilkuset złotych, jednocześnie obiecując jak najszybszy zwrot pieniędzy. Właściciel rachunku bankowego będąc pewny, że pomaga swojemu znajomemu, niczego nie podejrzewając, podaje kod Blik, zatwierdza transakcję w aplikacji mobilnej. Po otrzymaniu kodu oszuści najczęściej wypłacają gotówkę z bankomatu w innym regionie kraju lub płacą za zakupy w sieci.

Metodą „na Blik'a” została oszukana mieszkanka Jastrzębia-Zdroju. Kobieta otrzymała wiadomość z prośbą o opłacenie internetowego zamówienia i będąc pewna, że pomaga swojej mamie, podała kod Blik, zatwierdziła transakcję w aplikacji mobilnej swojego banku i straciła 800 złotych. Kobieta zorientowała się, że została oszukana, gdy po paru minutach otrzymała kolejną prośbę o pieniądze od tej samej osoby.

Niestety transakcji dokonanych za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć, dlatego pamiętaj:

  • Należy przede wszystkim dobrze zabezpieczyć dostęp do konta na portalu społecznościowym, wykorzystując w tym celu dwuskładnikowe uwierzytelnienie logowania. Pamiętajmy również o wylogowaniu się z konta po zakończeniu użytkowania!
  • Nie należy podawać wygenerowanego kodu Blik bez potwierdzenia, czy to faktycznie nasz znajomy prosi o pożyczkę. Wystarczy zadzwonić do znajomego, aby upewnić się, czy faktycznie on znalazł się w potrzebie.
  • Zawsze należy dokładnie sprawdzić dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, np., gdzie nasze pieniądze będą wypłacone.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama