W ostatnim czasie w naszym mieście także pojawił się przypadek oszustwa metodą „na pracownika banku”. Dzięki tej metodzie sprawcy są w stanie przejąć dostęp do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych. Jak to wygląda w praktyce? Oszust dzwoni do danej osoby i podaje się za konsultanta bankowego i informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Tak też było w tym przypadku. Po pierwszym telefonie, gdy jastrzębianka usłyszała w słuchawce, od „pracownika banku”, że ktoś próbował wybrać pieniądze z jej konta, jastrzębianka się rozłączyła, ale przy kolejnym połączeniu rozmówca tak zmanipulował poszkodowaną, że uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku. Mężczyzna polecił, aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy wejść na aplikację banku i sprawdzić, czy wszystko jest ok. Następnie celem zabezpieczenia konta polecił wygenerować kod BLIK i podać sześciocyfrowy kod. Natychmiast po podaniu kodu z konta jastrzębianki wypłacono 1000 złotych.
Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności ! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Napisz komentarz
Komentarze