- Jak w obecnej sytuacji funkcjonuje Wasza Spółdzielnia?
- Staramy się funkcjonować normalnie. Oczywiście z powodu zagrożenia COVID-19 w Spółdzielni wszczęto procedurę bezpieczeństwa. W budynku siedziby Zarządu przy ul. Słonecznej 18A w Jastrzębiu-Zdroju oraz w administracjach osiedlowych przyjmowani są tylko lokatorzy w ważnych sprawach, które wymagają osobistego załatwienia, w specjalnie wyznaczonych do tego celu miejscach. Wszystkie inne wnioski, zgłaszanie usterek, awarii odbywa się telefonicznie lub drogą mailową. Niestety, osoby z objawami przeziębienia (kaszel, katar) nie są przyjmowane w budynku Zarządu i w naszych administracjach osiedlowych. Ale, jak na razie, nie mieliśmy takiego przypadku. Tu widać wielką odpowiedzialność naszych lokatorów.
- Co z awariami?
- Nasi konserwatorzy wykonują swoje obowiązki, mamy przecież 6 500 lokali mieszkalnych w 121 budynkach. Nasze nieruchomości to wbrew pozorom żywy organizm. Ograniczamy jednak wejścia do mieszkań, szczególnie tam, gdzie widać objawy przeziębienia mieszkańców. Podobna sytuacja jest też jeżeli chodzi o utrzymanie porządku w naszych budynkach oraz na zewnątrz. Robimy po prostu swoje. Dodatkowo na klatkach schodowych staramy się systematycznie odkażać wejścia, windy i poręcze.
- Z jakimi problemami się państwo borykacie?
- Problem pierwszy to absencja części pracowników, którzy musieli skorzystać z opieki nad dziećmi oraz nad seniorami. Jeden z członków Zarządu, choć jest zdrowy, przebywa obecnie na obowiązkowej kwarantannie w związku z przekroczeniem granicy państwa. Problem drugi to obawa, że braknie nam środków dezynfekujących, ale staramy się o pełne ich zabezpieczenie.
- Jak zachowują się pracownicy w tak nietypowej sytuacji?
- Cieszę się, że w tak trudnej sytuacji mogę współpracować z tak odpowiedzianą załogą, która w pełni rozumie potrzebę swojej pracy na rzecz lokatorów. I mimo wielu ograniczeń wynikających z konieczności zachowania podstaw bezpieczeństwa swojego, ale także lokatorów, wykonujemy obwiązki na bieżąco.
- Co z inwestycjami, remontami?
- Obecnie na naszych zasobach wykonywane są prace ujęte w planach remontowych. Realizowane są: termomodernizacja, remonty wind, malowanie klatek schodowych, remont instalacji gazowych, remont schodów. Nasza współpraca z firmami, które wykonują swoje zadania remontowe na naszych zasobach przebiega wzorowo. Jesteśmy w stałym kontakcie z szefami tych firm i działamy zgodnie z zaleceniami służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo pracowników, jak i też naszych mieszkańców. Dopóki sytuacja na to pozwoli będziemy działać zgodnie z planem.
- Jak zachowują się lokatorzy?
- Nasi lokatorzy w większości są bardzo zdyscyplinowani, zdeterminowani, odpowiedzialni i bardzo wyrozumiali. Za to wraz z pracownikami Spółdzielni naszym lokatorom bardzo dziękuję. Bardzo staramy się im pomagać, nawiązaliśmy współpracę z Harcerzami, Ochotniczą Strażą Pożarną, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz Policją, którzy starają się pomagać w zwykłych czynnościach codziennych, takich jak: robienie zakupów i przynoszenie posiłków, pilnowanie bezpieczeństwa mieszkańców. Chciałbym także podziękować cudownym sąsiadom, którzy dbają o siebie nawzajem. Ta pomoc jest nieoceniona. Jak warto mieć dobrego sąsiada przekonało się wielu mieszkańców naszego miasta. Przy okazji zwracam się z prośbą do naszych lokatorów, dbajmy o swoje zdrowie, swoich bliskich, sąsiadów. Realizujmy wszystkie zalecenia odpowiednich służb naszych władz państwowych i samorządowych. Bądźmy otwarci na pomaganie, a zamknięci na wirusa.
- Dziękujemy za rozmowę.
Napisz komentarz
Komentarze