Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 26 grudnia 2024 02:15
PRZECZYTAJ!
Reklama

Sportowcy promują aktywność fizyczną

Jastrzębska Spółka Węglowa zaprosiła związane ze spółką kluby sportowe takie jak KS Jastrzębski Węgiel, GKS 1962 Jastrzębie oraz JKH GKS Jastrzębie do współtworzenia portalu edukacyjnego: Nowa Kopalnia Wiedzy JSW. Zawodnicy i pracownicy klubów zaangażowali się w przygotowanie krótkich treningów, sportowych wyzwań, a nawet… lekcji nauki języków obcych. Wszystko po to, aby maksymalnie uprzyjemnić dzieciom i młodzieży tegoroczne wakacje, tak inne od poprzednich.

W tym roku, z uwagi na zagrożenie koronawirusem, wiele rodzin nie zdecyduje się na spędzenie urlopu poza domem. Z tego powodu, śląskie kluby sportowe oraz spółka JSW zdecydowały się na przeniesienie dotychczasowych aktywności dla dzieci i młodzieży do Internetu. Pierwszego czerwca, zamiast dorocznego pikniku edukacyjnego, organizowanego przez pracowników JSW z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka, uruchomiono internetową platformę mającą wspierać nauczycieli, pedagogów, rodziców oraz uczniów. Oprócz solidnej dawki wiedzy związanej z naukami ścisłymi i ekologią, w serwisie znalazły się także propozycje gier, zabaw oraz zestawy ćwiczeń, które można wykonać w dowolnym miejscu, bez konieczności posiadania specjalistycznego sprzętu.

- To dla nas niezmiernie ważne, żeby mimo trudnych warunków kontynuować program, jakim jest Nowa Kopalnia Wiedzy JSW. Skupiamy się na promowaniu wiedzy z zakresu nauk ścisłych i przyrodniczych, ale w te wakacje, stawiamy też na aktywność fizyczną. Cieszymy się, że kluby sportowe entuzjastycznie odniosły się do naszej propozycji i zaangażowały w projekt. W miarę ustabilizowania się sytuacji epidemiologicznej w kraju i na Śląsku będziemy rozszerzać nasze działania skierowane do dzieci i młodzieży również o inne aktywności takie jak półkolonie czy warsztaty – mówi Artur Wojtków, zastępca prezesa zarządu JSW ds. pracy i polityki społecznej.

Wśród materiałów, które systematycznie publikowane są na stronie internetowej programu oraz na profilu akcji w mediach społecznościowych, znajdują się serie ćwiczeń prezentowane przez zawodników, fizjoterapeutów oraz trenerów. Dzięki zaangażowaniu przedstawicieli różnych dyscyplin (hokej, siatkówka, piłka nożna), każdy młody sportowiec znajdzie tutaj coś dla siebie. Dzieci i młodzież dowiedzą się z jakich elementów składa się strój hokeisty, jakie ćwiczenia powtarzają na każdym treningu piłkarze oraz będą mogły podjąć wyzwanie rzucone przez zawodnika i spróbować swoich sił np. w przeprowadzeniu piłeczki przez ustawiony w domu tor przeszkód przy pomocy zaimprowizowanego kija hokejowego.

- Czas pandemii to bardzo trudny okres dla wszystkich, również dla klubów sportowych. Rozgrywki hokejowe zostały przerwane w kulminacyjnym momencie, w fazie decydującej o Mistrzostwie Polski. Nie oznaczało to przerwania działalności naszego klubu. Nasi trenerzy prowadzili zajęcia online, wykorzystując swoje doświadczenie i możliwości jakie daje Internet. Po pewnym czasie, podjęto szkolenia zawodników oraz dzieci i młodzieży na hali i na lodowisku. Powołaliśmy do życia Akademię Jastrzębskiego Hokeja, która aktywnie włączy się w szkolenie dzieci, naukę jazdy na łyżwach i rozgrywki ligowe naszych najmłodszych adeptów. Dzięki naszym sponsorom, a przede wszystkim dzięki JSW SA możemy propagować hokej i sportowy tryb życia wśród naszego społeczeństwa – mówi Kazimierz Szynal, Prezes JKH GKS Jastrzębie.

Materiały umieszczone na platformie są zachętą do zadbania o dobrą kondycję fizyczną i dodatkową motywacją do kontynuowania treningów dla młodych zawodników, którym w przeciągu ostatnich kilku miesięcy trudniej było regularnie uczęszczać na zajęcia sportowe.

W czasach, w których przyszło nam obecnie funkcjonować, Kopania Wiedzy JSW to niesamowity projekt, który zachęca do aktywności fizycznej oraz intelektualnej u młodzieży. Czas pandemii, a zarazem obostrzenia, jakie za sobą niesie, spowodowały zmniejszenie tej aktywności. Projekt Fundacji JSW natomiast próbuję tę lukę uzupełnić i jest bardzo dobrym substytutem na obecne czasy, a w przyszłości, gdy wrócimy już do „normalności”, stanie się jeszcze większym motywatorem do zwiększania aktywności wśród lokalnego społeczności. My, jako GKS Jastrzębie, zawsze chętnie dołączamy do tego typu inicjatyw - mówi Dariusz Stanaszek, Prezes GKS Jastrzębie.

Czasowe zawieszenie działalności klubów sportowych, siłowni czy treningów było szczególnie trudne dla osób aktywnych fizycznie, w tym także dzieci i młodzieży związanych z lokalnymi drużynami sportowymi. Jednak motywacja i wykorzystanie możliwości jakie daje Internet sprawiły, że młodzi sportowcy nie tylko uzyskali wirtualne wsparcie od swoich idoli, ale także otrzymali niespotykaną dotąd możliwość bliższej interakcji z zawodnikami profesjonalnych klubów. Dzięki inicjatywie Nowa Kopalnia Wiedzy JSW, młodzi pasjonaci mogą trenować z ulubionymi zawodnikami, a nawet dowiedzieć się więcej o zainteresowaniach i pozasportowych pasjach profesjonalnych siatkarzy, piłkarzy i hokeistów.

Inicjatywa Nowej Kopalni Wiedzy JSW to dla naszej społeczności świetna forma dostępu do wiedzy i wejście na wyższy poziom w dobie pandemii i w kolejnych latach. Niezwykle ważne jest to, abyśmy ten czas spędzany w domu wykorzystali na rozwój i personalne wzbogacanie się. Jak to się mówi, „wiedza to potęga” i zarówno jako jednostki, ale i jako rodziny, z całą pewnością możemy tylko zyskać na korzystaniu z tego programu i inwestowaniu w naszą przyszłość. JSW poświęciła dużo czasu na stworzenie tej platformy dla ogółu społeczeństwa, uzyskała wsparcie ze strony lokalnych podmiotów, klubów sportowych i społeczności, a to wzmocniło poczucie przynależności i umożliwi nam wszystkim budowanie lepszej przyszłości – uważa Luke Reynolds, trener Jastrzębskiego Węgla.

Materiały dostępne są zarówno na stronie internetowej projektu (https://nowakopalniawiedzy.pl/), jak również na profilu akcji na Facebooku (https://www.facebook.com/KopalniaWiedzyJSW/). Filmy oraz materiały edukacyjne będą publikowane do końca sierpnia.

Źródło: jsw.pl


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama