Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 4 lipca 2024 10:29
PRZECZYTAJ!
Reklama

Grzegorz Matusiak: nieznośna lekkość likwidacji.

Nabiera prędkości, realizacja projektu Kolei Dużych Prędkości w naszym regionie. To przede wszystkim dobra wiadomość dla mieszkańców Jastrzębia- Zdroju, największego w Polsce miasta i powiatu bez dostępu do komunikacji kolejowej. Będąc jednym z inicjatorów tego projektu z uwagą przyglądam się postępom, jakie towarzyszą jego realizacji, bo jak potwierdził Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, Marcin Horała - „objęcie Jastrzębia- Zdroju dostępem do sieci kolejowej było od początku jednym z głównych celów projektu budowy linii kolejowej Katowice - Ostrawa”.
Grzegorz Matusiak: nieznośna lekkość likwidacji.

Kolejowy projekt w naszym regionie rozwija się dynamicznie, wbrew komentarzom „ekspertów”, że jest to jedynie polityczna hucpa PiS-u, obliczona na efekt propagandowy. Z informacji, które posiadam wynika, iż obecnie dla trasy Katowice - Ostrawa, gotowych jest 5 wariantów przebiegu planowanej linii Kolei Dużych Prędkości. O tym, który z nich zostanie wariantem inwestorskim, zdecyduje Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. Jednocześnie na szczeblu ministerialnym uzgodniono z Pragą dwa punkty, w których kolei dużych prędkości mogłaby przekroczyć granice państw.

Napisałem o tym, dlatego, by uświadomić nam wszystkim jak trudna, kosztowna i czasochłonna jest droga, dzięki której pociągi będą mogły powrócić do Jastrzębia-Zdroju.

Dwadzieścia lat temu, będąc miejskim radnym, głosowałem przeciwko uchwale, która zlikwidowała kolej w mieście. Niestety byłem w mniejszości. Wtedy niewiele osób podzielało moją opinię, że miasto, które jest daleko od torów nie może szybko się rozwijać. Do dziś jednak nie przestaje mnie dziwić ta niezwykła niefrasobliwość i brak odpowiedzialności, jaki towarzyszy zarówno planom jak i wszelkim decyzją o wyłączeniu, zamknięciu czy likwidacji.  Podobnie było w przypadku jastrzębskiej kolei gdzie najważniejszy był bieżący rachunek kosztów. Nikt wtedy nie zaprzątał sobie głowy skutkami, jakie decyzje tego typu mogą przynieść w przyszłości i nie chodzi mi tylko o kolej, bo jak wiemy teraz mamy kolej na … kopalnie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama